Photobucket

Monday 9 July 2012

bersama kita bina impian

Suka ingatkn diri sndiri dgn intipati ucapan CDM Dr Hafiz dari Mentor Multimillionaire:

1) sebagai golongan dari prestij job, dulu anggap bisness ini hanya utk golongan yg terdesak sahaja tetapi kini beliau tahu bahawa dunia inilah yg patut di pilihnya dulu lagi kerana dunia warna-warni kehidupan adalah bermula disini!!! (melancong VIP 3x setahun percuma, income belasan, puluhan dan ratusan ribu sebulan, memandu kereta mewah, rumah idaman, akaun ASB dan TH yg boleh di penuhkan dan paling penting mengerjakan ibadat umrah dan haji dlm usia yg muda;

2) melalui cerita katak si katak lompat "potensi diri telah wujud dlm diri setiap manusia tetapi ramai manusia tidak berusaha utk mengeluarkan potensi melalui membina impian dan meletakkan matlamat serta displin dlm tindakan sehingga mereka menghabiskan banyak masa dlm kehidupan dgn hanya melihat kejayaan orang lain. "biar putih tulang, jgn putih mata".

3) jgn meletakkan alasan di depan sebaliknya letakkan impian di hadapan supaya impian akan menendang alasan jauh ke dasar lautan kerana realiti impian dan alasan tidak boleh bersatu.

Moral: Beliau tidak meletakkan alasan seorang lelaki yg macho tetapi pemalu di hadapan utk berbisness korset tetapi beliau meletakkan impian utk hidup berwarna-warni di masa hadapan sebagai impian utk di kejar dan alhamdulillah setelah 3 tahun berbisness korset PB akhirnya kehidupan mereka suami isteri cukup berwarna-warni yg tak mungkin mereka capai walaupun mereka suami isteri adalah doktor. Kite bagaimana?? Tepuk dada, tnya hati..

No comments:

Post a Comment

komen anda dihargai